Қазақстан фермерлері биыл дәнді дақылдардың жоғары өнімін күтуде, ең оптимистік болжамдар 2011 жылғы рекордтық деңгейде жинауды жоққа шығармайды. Астықты экспорттау мүмкіндігі басты міндеттердің біріне айналуда, өйткені Қазақстанда оны сақтау үшін элеваторлық қуаттар жеткіліксіз. ҚТЖ компаниясы туындайтын мәселелерді жедел шешу үшін орталық кеңседе және өңірлерде астық штабтарын құруды жоспарлап отыр.
«Бізге жергілікті атқарушы органдар,» Атамекен » палатасы, жүк жөнелтушілер өкілдерінің қатысуымен орталықта және өңірлерде астық штабтарының жұмысын қайта бастау қажет. Осы штабтарда Астықты Қазақстан ішінде де, экспортқа да жөнелту бойынша жұмысты қорытындылап, жоспарлайтын боламыз. Сондай — ақ, жақсы егін жинау жылдарында болған барлық шараларды, атап айтқанда, тасымалдарды маршруттау және басқаларын қалпына келтіру қажет», — деді ҚТЖ өндірістік процестер жөніндегі басқарушы директоры Бауыржан Орынбасаров.
Сонымен қатар, ол ҚТЖ-ның Орта Азия мен Қытай бағытындағы жүктердің экспорты мен транзитін ұлғайту жоспарлары туралы хабарлады. 2024 жылдың соңында Өзбекстан темір жолдарының өкілдерімен бірлесіп жүктердің өткізілуін ұлғайту бойынша жұмыс жүргізілді. Куприк шекара станциясында жолдар саны төрттен сегізге дейін ұлғайтылды және биыл тағы алты жол салынуда.
«Бұл тығырыққа тірелді, өткен жылдың соңында біз Сарыағаш – Куприк шекара өткелінде 38 жұпқа дейін пойыз алмасуға қол жеткіздік. Тәуелсіздіктің барлық жылдарында мұндай жағдай болған жоқ», — деді Бауыржан Орынбасаров.
Сондай-ақ, Қытай бағытында өткізу қабілетін кеңейту жұмыстары жүргізілуде. Достық-Мойынты учаскесінде екінші жолдардың құрылысы жүргізілуде, бүгінде 850 км-ден 700 км-ге жуық жол төселді.
«Менің ойымша, біз бұл жолды 2025 жылдың екінші жартыжылдығының басында аяқтаймыз. Бірақ жекелеген учаскелер жыл соңына дейін ашылады. Бұл тар жол-Мойынты станциясынан Балқаш станциясына дейін. Екінші жолдар салынғаннан кейін біз Қытай бағытындағы экспортты 2023 жылмен салыстырғанда екі есеге арттыруды жоспарлап отырмыз. Бізде 12,5 млн тонна болды, 24-25 млн тонна экспорттауды жоспарлап отырмыз. Сондай — ақ, транзит екі есеге артады, жалпы 32-33 млн тоннаны екінші жол салынғаннан кейін Достық станциясы бағытында тасымалдауды жоспарлап отырмыз», — деді Бауыржан Орынбасаров.
Оның айтуынша, ҚТЖ Қытай темір жолдарын осы жоспарлар туралы хабардар етіп, жүк номенклатурасы бойынша толық анықтама берген. Алашанькоу станциясы да жүктердің үлкен көлемін қабылдауға дайын болады деп күтілуде.
Өз кезегінде трейдерлер ҚТЖ мен үкіметтен ауыл шаруашылығы емес жүктерді, атап айтқанда, көмірді тасымалдау мәселесін алдын ала ойластыруды сұрайды, сондықтан мүмкіндігінше оларды тасымалдаудың үлкен көлемі күзге келмеуі үшін. Егін жинау рекорды кезінде трейдерлер мен астық өндірушілер қыркүйектен қарашаға дейін үш ай ішінде Өзбекстан мен Қытай бағытында 3-4 млн тонна астық экспорттауға мүмкіндік беруді сұрайды.